Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Sunday 6 June 2010

WEDDING & JOM BELI UMAH!!!

Salam,
Adoiiii laaaaa...datang lagik perasaan 'M' aku nk mengupdate blog niee lahaii...rs penoh aje kan xtvt aku kan... Ok lah since ini entry sebenonye dh lame tersimpan dlm itu draft, make nye aku publish kn jugak lah die sblm aku nk masuk cite baru plak nie..hehehe...


last 2 wekends (hikss!!) aku telah dgn gediknye menyebokkan diri pegi ke majlis kawen memba kpd memba aku.. Kaedahnye majelis berlangsung di Restoran Melayu, Jln Conlay bersebelahan dgn kompleks kraft... leaa..punyelah selame nie if ade pameran kraftangan aku tak tau nak pegi kan...kat sini ropenye..dekat je dgn opis..hehee..(br je pn dekat nye..dulu jaoh bab tu tak tau huhuuu..)

....hrmm..pengantin lelaki berketurunan Pakistan, penganten perempuan berketurunan melayu-arab (syed)..makenye macam2 lah persembahan disembahkan bemula dgn tarian bangra, tarian melayu & tak tinggal persembahan berzanzi...majlis telah berjalan dgn lancarr & alhamdullilah kenyang aku tompang makan!! keh2 :-p
jom layankan pic yg tak seberapa nie..sbb aku agak segan nk snap sane sini kat majelis org yg tak kenal nie knn..haha

arrrggghhhh....air orange yg menyegarkan...

aksi kami di majliss...wp cuaca panas di luar..ttp smile yeaa :-)))


Lepas majlis, kami ke Puncak Alam utk sebey rumah yg dihajati oleh memba aku nie..hrmm..good experience!!...br la aku tau skg nie, rumah dijual mcm pisang goreng panas!! waaahhhhaaa gitu!! lambat booking lepas yeaa...(adey2 bile plak aku nk beli umah nie..perluke??) hrmmm...bagos memba2 aku nie..seme dh siap sedia dgn perancangan nak membeli omah..bijak2

Okeh, cadangnye kami nk tengok rumah teres 2 tingkat..malang bile sampai sales galz tu kate br semalam ade buyer confirm & letak duit booking for the last unit that available..fuuhhh!!..kaedahnye, sebelum tu memba aku nie kol die, die kate ada 9 lg unit yg available..hrmm..kuciwa memba ko!!

welll..bagaimanapon kami masuk la jugak tengok rumah contoh yg disediakan tu..rumah contoh nie ialah umah corner lot..mmg syiok la weh..kalau la aku ade umah gini..mesti aku tak mo kuar g sopin lg dh eekekekaaa :-p..(yolah tu!!). Utk rumah nie harge die start dr 300++ (mak aii)...sebab hage nye yang 'comey' arus la memba aku tak mau booking kan..keh3...jom layan kn pic umah yg telah menjatoh kn chenta aku nie...eeehheheeee..lalallaa...
 
 ats: pandangan ruang tamu & ruang mkn 
2nd pic: hall@2nd level
 master room..while discussion was haled


pemandangan fm d' balcony...

2nd room

discussed again & again...
town house...only 1 unite available..bhg bawah, corner lot..rm23++
hrmm..tak dpt nk masuk tgk cuz tgh build-in pipe bwh tnh
last but not lease...d' Chicky camera woman..hikss!!

Sblum blk kami singah dekat 1 lagi pusat jualan rumah kat area situ jugak...hrmm..mungken sbb napak kn potensi tmpt tu & tak nk keciwa lagik, akhirnya memba aku pn put la jugak booking utk rumah yg tengah dlm pembinaan..rumah tu, sbelah je dr kaw rumah yg kami tengok awal tadi. Ia dijangka siap dlm ms 2 tahun lagikk..tu pn cuma tingal beberapa unit je lagi yg available kn...harge uth double story rm26++..utk yg single syory rm18++....hrmm..boley tahan jgak kn hage die..'agakla'...memba aku booked yg mana?....biarlah rahsia...hehe

Kesimpulannya: pd pandangan mata kasar, kawasan nie mmg napak terperok & mcm kawasan jin bertendang :-p &yg pastinye mmg jaoh la dr pusat bdr KL lah!! (yg jaoh tu cume aku je yg consider sbb keje kat KL kn..utk memba yg keje kat bkt jelutung tu...OK le..hek2..).. Tapi perlu diingat dlm ms  beberape thn je lg tempat nie mesti akan jad macam Sec.2 bile UiTM puncak alam siap sepenuhnya nanti...
HAAA....so kalau nak beli rumah kat sini rasenye memang tak rugilah!! Value hartahan mesti melonjak2 jap je lagikkkkk....heeeeee..LUMAYAN kn!! sooo..SAPE ADE DUIT meh cepat booking..letak rm1,000/- jek!! dh tu tunggu la loan approve ke tidakkkk...:-)))


Dr meja pengarang : beli rumah blom ms nye lg...dapat berangan pn jadik lah :-p

No comments: