Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Thursday 17 June 2010

~ tioMan isLand..bersama cheNta-part 1

Assalamualaikum...

Seperti yg diwar-war & dijanjikan dlm entry 'my latest journey'..suka aku utk berkongsi pengalaman perjalanan aku yg plg terbaru nie. Tapikan, tu lah die..bile dh disimpan2, aku mule la rs kering gusi idea nk menulisnye nie...isshhkk3...Okey lah sebelum idea aku 'kontang' baik aku menulis cepat!!

..Bumi Allah maha kaya indahnya..berjalan lah...& saksikan 'kehebatan' sang Pencipta..pasti bermakna bagi mereka yg mahu berfikir..huhuhuuu...

Sempene dgn cuti 'wesak day' 28th May 2010, aku telah berkesempatan utk 'joen' trip ke PULAU TIOMAN...hek..hek..hek..Sebenarnye lame dh aku beranGSSanzz nk pegi ke pulau lg stelah trip ke pulau kapas dlu..tp selalunye planin tak menjadik lah!!..& akhirnya baru nie la impian aku itu terlaksana...:-D

Cerita awalnya nak ke tioman dgn geng office (gosip galzz) aje.. Planin' punye planin'..last2 masing2 ade hal lain plak kn..nk nikah, nk terbang, nk g kenduri, nk tgk kucin beranak (oupss) dsb hehee...make kuciwalah aku...eehikss!! Tanpa aku duga (ewahhh) upenye ade geng lain yg tengah planning nk buat trip ke sana...hrrmm...mandangkan ade surang lg mema' berhajat nk pegi..so kami redah kn aje joen group tue kn..eheee...lalalalalaaaaa...nie la namanya...rezki terpijak..InsyAllah sampai jua HAJAT kita dgn izinNya..weee...

Memacam pengalaman 'manis, kelat, panas & suam kuku' (ahakss!!) terpahat dlm memori kami..
pe pn lebih afdal rase nye penceritaan, dgn pic2 sepanjang perjalanan itu..hehe...jom layannn kknnnnn penceritaan bergambar akuewww... :-DDDD

shhuuu...waitin for da 'JET' yeahh (sgt lah)..

haha..sopin@ jetty mersing..hikss!!


pit stop@air papan (ada pit stop upenye..hrmm..)..
CEPATTLAHH!!

FINALLY @ jetty tanjung gemok...waitin for d' ferry


Time sampai Tioman tu dh mlm sebenonye..so dh penat giles tak de pe yg diingatnye..melainkan BANTAL...(so tak de la pic utk nite 1)..pas dpt makan [orang lain makn, aku pandang aje sbb dh kenyang baham nasik gureng bungkos tadi! :p..kau perli..satu kali cubit di KAKI! :P], dpt masuk blk..aku & memba trus pengsan!! terbangun 4am br ingat nk mandi & isya'...adusshhkk...mujo tak terlajak smpi ke subuh..huhuuu....


katil & simut yg BESH!!


DAY 1.::.cari 'sampan' nk g teropong laot!
GENG budget + RABUN tiada 'xtvt meneropong yeaa.. :p

..2' snoOOsnooorkelin' ..

aku snorg' sesurang..dh seme takot..haihh!!
traaaaalalallaaa....:)


seeee...d' coral??..very d' clear water..nie kamera bukan water proof tau!

lautan yg membiru..memutih pabila dibelah ombak kelajuan boat kami hehehe...
veranganSSSS...

eh!!! sampan aku kah itu..hhehehee..


after snorkelin'..panas bangat!! 
RENTUNG!

afternoon.::. golden sandy beach@berjaya

u' lav tioman??...

mentari mula mengundur diri..


erkkk..kaki siapakah??..takotnye!!



.....&senja pn berlabuh & suria pn pergi...hey2!! 
time 2 go home..!!


feel like in bali..hee..vveeranGansss..LAGI!


time too..time toooo..
..makan time!!..kabarnye BBQ..


Time nk tungu makanan masak..terase LAMBAT ms berlalu!! aku mmg tak bley dok diam..so aku jenjalan kat pantai (kat GG air) tu sensurang..ke ulu..ke ilir...ke ulu..ke ilir..tak siap lg?? jln lg sapai puas!! ahakss!!


bbq chicken??..


but it's not nice like mine la abang..ayoo..
chiken ROGES ku dapat 'angkatan' kawan2 tau! haha :p



haaa..nie memang betol BAKAR satay nie!!


kenyang perut = senang hati +* mate mengantok...balik tu aku basuh kaki alaa kadar & langsung titun... Tersedar kejap sbb elektrik off & bebudak bilik sebelah bangun kuar ke beranda...aku?? hehhe..tak pe lah teruskan titun lg baik! (bile tdo & tutop mate, pandangan mmg dh gelap..nape nk kecos tak de lektrik kn..same aje!!) bc ayat kursi sekali dh lena..lalu mimpi kene tangkap dgn org jahat time jln sesurang kat jalanan gelap (tepi jln tu ade pokok rhu..cm kat pantai td..tp dlm mimpi nie bukan kat pantai!!)..kuat giles die pelok aku dr belakang..aku dh gubra dh cemane nk lepas kn diri..'lilitan' tangan die teras semakin kuat menghenyak perut ku!!...mujo aku cepat tersedar..huhu..(idak nk kene 'tindih' kot!!)..langsung ku bc ayat kursi 3x & sambung tdo dgn nyaman..hahaa..tak mkn samann..nk tido jugak!! hehee..bapak mengantok dh kenyang kn...
Esok pagi, cadang nye nk bangun PEpagi hari & g mandi kat pantai depan nuh..petang nk blk dh..nanti mimpi kempunan nk mandi tak dapat pulak!! 
ahakss!!

Dr meja pengarang: cerita tak abeh lg..jgn balik dulu..haa :-p

No comments: