Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Monday 28 June 2010

mode:makan~ayam nandos~

sekali lagi aku nak kasi pic pengenalan....heheheeee...

<< ::  >>

~ weekend nie tekak aku semacam nak makan mende yang masam2 aje..yee betol..tapi PELIK..biasa bila tiba hari Sabtu je mule lah tekak aku  nak makan macam2 kat pasar malam jalan TAR tu. Untuk beberapa minggu kebelakangan nie aku asik la makan 'nasi kerabu'..uuuhuuuu..(tapi utk nasi kerabu nie aku tak de la sampai nk buat sendiri..nie makan bermusim jek nih!)..oowwhh...entry yg lain plak lah aku cerita tang nasi kerabu yg sedap tu..hanya kat 'kedai itu' hrmm..

Okeh sambung perasaan aku yg semacam nk makan mende masam2 aje neh..bukan nak makan asam tapi yg masam2..haisss..tekak aku nie sesejak nie dh pandai mintak makan 'nando's'!! Aku ingat lagi dulu2 masa zaman mula2 kerja BERNAS, pernah jugak aku makan dgn kawan2..rase tak bley terima plak..masam kata ku dalam ati..& sejak tu lah aku tak masok Nando's lagi dah..dah 4 taon rasenye!! hek2...

Alhamdulillah..dalam bulan nie rezki murah la...1st dibelanje makan oleh seorang 'colic KL' miss MV (mase mkn time nie pn actually tekak aku still lg rase 'ape masam neh!!'),

menu

 2nd dibelanje makan oleh kawan2 sempena dgn my birthday...TQ guyssss.....& sejak itu tekak aku 'angau' dgn ayam & sos nando's!!
gossssIP galzzz 

di sebab kan nak jugak makan AYAM nando's LAGI..make sabtu lepas ke nando's lah aku lagi untuk menjamah se'plate' hidangan ayam Mr. Nan's...sejak dari itu..aku mula berkira-kira nak masak ayam neh  sendirikkk!! bisakah??
utk kesekian kalinya hehee...

make aku teropong lah mane2 resepi yang 'baikkk punye'..hrrmmm...resipi over da sea nampak tak sesuwey..aku pn bukan la teror sangat nk replace mane2 bahan yg 'haram' tu dgn bahan2 lain yg 'halal' kat mesia nie...ade 1 site tu kate..senang je..beli je sos merinate kegemaran anda di nando's..kemudian sediakan ayam, maka jadik lah!! haihh!! kalu tu aku pn tau!! gggrrrrr....

Finally ku ketemu dengan resepi yg semacam menarik & tertarik...rasa macam sedap jek resepi BBQ die neh..dan yg pasti ada penggunaan lemon disitu...:-D...so sekarang masa untuk melengkap kan bahan2. 
2 je lagi bahan yg perlu aku lengkapkan iaitu;
1. serbuk buah pala
2. daun pudina (aku nk yg boleh beli sikit2, nk pki sikit je pn)

Emmm...tang sos tu aku rase, tak dapat la nk buat sendiri...rasenye kalu nak makan ayam dgn sos masam ala Nando's..beli sane aje lah senang..hikss!

:: sehingga ituuu...nantikan entry hasilnya :-D ::

Pesanan penaja: Makan bila lapar yea CK~


2 comments:

marvicn.com said...

wei..bila nak jamu ni?

ck said...

wei belom jadik lg lah..baru berangan2 je nih :-p