Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Thursday 4 March 2010

Ketika Cinta Bertasbih

lalalllaaa...emememe...nannaaa....
emm...pagi nie cam biase sepanjang pejalan nak ke opis aku ditemani celoteh 'pak nil' & 'din beramboi' kat corong telinga di sebalik tudun' radio yg agak fofula la jugak kn..kalu tak, takan aku dgr die kn...
dlm pd aku melayan gelak sesurang (kadang rs malu jgak cam om sewel la plak gelak sesurang..) kuar pulak satu lagu yg agak TERKESAN kat ati aku nie..so..jom tengok bait2 lirik lagu tersebut (nk tepek video cm rang lain buat tu..tak reti lg la..lg tenet pn pinjam hopis punye aje kn)

Bertuturlah cinta mengucap satu nama
Seindah goresan sabda-Mu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku pada-Mu

Bisikkan doaku dalam butiran tasbih
Ku panjatkan pintaku pada mu Maha Cinta
Sudah diubun-ubun cinta mengusik rasa
Tak bisa ku paksa walau hatiku menjerit


Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta


Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta
Ketika cinta bertasbih

emmm...agak BOLE TAU ke lagu ape???..yeaaa...lagu tu lah!!
dlm pd aku melayan lagu tu tadik..aku pn mula terbayang2 semula novel 'KETIKA CINTA BERTASBIH' episod 1&2...yg penah aku bace thn lepass....

novel tersebut!!

cerita yg dekat & menyentuh dihati..
terbayang2 semula betapa tertib & indahnya peribadi c pria bernama 'azzam'...kecekalan, keteguhan & keimanan diri yg digambarkan membuat kn hati aku melayang2 ke tanah seberang...terbang bsama jalan cerita itu...bahkan...ada kalanya aku juga terase seperti berada di bumi para anbiya iaini bumi Mesir...
Pada aku..novel nie antara novel yg mampu mengobat lara hati...cerita yang dipersembahkan bukan hanya hayalan semata2 tp penuh dgn didikan & tauladan...namun...dh namenye pn cerita...ada masenye cerita nie sebenarnye menambah jua kerinduan di sanubari...kerinduan kpd yg Esa...dan kerinduan kpd c dia yg masih dihati..ya..akhlaknya persis c 'dia'..ouupsss...

ehemmm...(betulkan nada suara) berbalik kpd bait2 lirik lagu 'Ketika Cinta Bertasbih'...hati ku mula berkata2...betapa indahnya cita kepadaNya yang Esa...Allah SWT...

Nota dari hati: ...aku ingin selalu dekat dengan-MU...
pesanan penaja: memba promote soh tgk vcd die plak..dh aku bekire2 budget berangan nk beli..ishhk3...

No comments: