Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Tuesday 30 March 2010

BANDUNG-JAKARTA-KL

sambung catatan perjalanan...(nie dh mule rs malas2 sbenanye :-p)..ADEYYY....

hari ke-3 kami mulakan dgn bergerak ke 'pasar baru' yg memang famous kat Bandung nih..kire kalu dtg sini nak beli kain baju, bag, telekung dsb kat sinilah tempatnye...pertama kali sampai & melihat pasar nie..hati aku berdetik..mcm pasar 'tanah abang'..tapi rupe, ruang & susun atur nampak lebih cantek & luas...makanya akan dpt bersopin dgn AMAN la hendaknye yeaa..hrmmm...
kami menghabiskan ms dr pagi sampai ke petang...3 lebey jgak la br gerak ke tempat lain..tak sedar mase berjalan..perot pn dh kiok2 mintak diisi...
satu2 ye pic kat sane..pas tu lupe kat kamera dh..
kale baju aku pn dh cacamarba okeh!! hep2 bukan senang nk nengok aku cam nie eh :-p...lalallaaaa

kami suarakan kpd pak supir utk pergi makan & terus ke Cibaduyut. Cibaduyut nie ialah pusat jualan barangan kulit yea..mengikut pak supir, eloknya langsung saja ke cibaduyut sopin di sana dulu, kalau pergi makan dulu, takutnya nanti engak kesempatan...kedainya di cibaduyut ya tutupnya jam 5petang..'makan yang ringan saja dulu ya kak..kasi alas perut dulu'..cadang c supir...hehehe..
..jadiknye perjalanan kami diteruskan ke cibaduyut...sebenarnya tujuan utama aku ke sini adalah utk melunaskan kiriman 'memba' yg nak kan leather purse...makenye aku gagahkan jua terus ke sana wp perot meronta minta diisi...hrmmm...
@cibaduyut..senyom dlm lapo


time lapo..singah kedai jualan kerepek..dh kene pau idop2 :-p &
leather purse..yg sempat dibelek..tengok jek!)

pas sopin ala kadar (balance rupaih tingal celah2 kertas aje senah!!) kami terus ke kedai 'toko 3'..menurut memba aku, toko 3 nie like FOS jugak lah..tapi die tidaklah terletak di daerah 'Dago' yg bapak banyak terdapat FOS tu kan...sini byk jual jeans & t-shirt...sempat la jugak aku sambar 1 jeans Levi's..yes!!

@ kedai toko ti3a

owhh..akhirnya ms yg dinantikan....5.40petang kami bergerak ke kedai makan..adey2 tak tahan lapo..makanan plak dtg lambat kannn..dh le mintak menu tu tak de..menu nie tak de..katenye sudah ditempah..huh!! nak je g kedai lain kan...tp mandangkan mase yg suntuk, makenye kami pujuk kn ati makan ajelah kat kedai tersebut...memba yg bengang..order nasik putey, telor dadar 2 bijik & kangkung belacanzzz... haaaa???..aku rs dh mcm order mkn kat mesia la plak...(takot aku ms memba buat order tu..muke dh semacam kn)...mujo mende2 yg die mintak tu ade..SELAMATTT....utk aku..aku order 'nasik timwel special'...

tapi tang air memang tak bley blah la kn...yg ade cumelah air teh sahaje yeaaa...teh manis, teh tawar (dpt free) kalau tau tak yah aku order teh manis kn.. & teh botol...cian kami nk minum jus bagai tak dpt...sampai time mighrib (tak silap aku lah)..dtg 2 bijik bas..makk aii..penoh org makan kat kedai tu...patot seme jenis air pn abis..eeiii pelik aku...buat ajelah yg lain..ape plak nk abis2 nye kn!!! grrrrr...



d' restoran

BOSAN tunggu makanan yg lambatzz & makan dgn licin..sampai buntang kekenyangan..

pas makan sekitar jam 7.30pm..kami pn gerak ke kedai brownese 'amanda'..
katenye brownese amanda nie mmg pames kat Bandung nih...ade lah aku beli 2-3 bijik wat buah tangan budak opis kn..hehehe..:-)
@AMANDA brownese..sakan posin di mana saje :-D


hari ke 4(last day)
cadangnye bergerak ke Jakarta seawal jam 6pagi waktu Jakarta..(kol 7 pg waktu mesia je sbenanye huhuu..)
Pagi nie..roomate aku mengadu cam loye2...rupenye lg surang memba pn mengalami simtom yg same..siap dh muntah dh pon (simptom apekah ini??)...ALAMAK!! saket la plak kan...nasib baik utk hari nie kami tambah 'tempahan' pak supir utk hantar sampai ke Jakarta..kalau ikot planning asal, pak supir hantar kami sampai ke stn tren Bandung aje ...ALHAMDULLILAH..

hasil belanjaan ari semalam & view sepanjang jln ke jakarta.. 

tingal kami ber 2 je yg cihat...makenye bile sampai kat 'mangga 2', kami ber2 aje lah yg mengayap round sopin complex tu kn...lg 2 org tungu keta ehh...huhuuu...

mangga 2 nie bleh la aku katekan mcm 'sg. wang'....bapak banyak bag klon..kalu nk beli la kn..baju2 pesen sg.wang pn byk...utk aku aku borong cd lagu..
4 keping =Rp24ribu, lebey kureng MYR10.++AJE..huhuuuu...tapi malang aku tertinggal CD tu kat kedai baju..errmmmm.. ms tu cik enot sebok memilih baju..aku yg keletehan pn melabuhkan punggung sambel meletakkan Cd tersebut di atas meja..(ewahh)..tp lepas tu aram aku lupe teros nk ngambeknye senah...hrmmm...tak de rezki nampaknye...owhh bagaimanapun sempat aku sambat VCD cerita indonesia..weeheee...sukiiiii!!!

@mangga 2 & sekitar kota Jakarta..kota???


11.40am kami bergerak ke airport...flight kami dijadualkan pukul 3.10pm waktu indonesia...
sampai airport sekitar jam 1.15pm...kami amek kesempatan susun semula bag masing & solat...wp perot dh berkeroncong dondang sayang...tak de kedai makan yg berkenan di hati untok benti makan..makenye kami putuskan utk MAKAN KAT ATAS ajelah nanti...wuuhuuu..:-)

yeaa..sblm naik kapal sempat aku skodeng en pilot & pembantunye..hermm..ensem...due2 pn putey..hehee..aku dpt dok tepi tingkap...yey2!!
dlm flight udaa skali lg muntahhh...cian udaaa..lembik dh die...tak makan dr pagi..aku & yg lain terpakse makan (sorry uda) ..terpakse yea...makan nasik..(tetibe nasik kat atas rase berpatutan pule hargenye)...hehehe :-p

@airport & flight

penerbangan yg aman tetiba dikejutkan dgn satu henjutan ke bawah...'Allah Hu Akbar'...tu aje yg sempat aku sebot..huh!! macam roller coaster yea...terkezut mak!!!..
yg aku perasan sebelum tu kapal kami masok dlm gumpalan awan mendung..muken en pilot cube nk kuar dr gumpalan awan tu..tp malangnye die turun secare mengejot..memeranjatkan penumpang....!!

penerbangan diteruskan..aku dapat rase kapal mula menurun (dh nk sampai kate hatiku!!)...tetibe.....
kapal mengiring secare tiba2...steward yg tgh berjalan tu pn nk terjatoh aku tengok..terus die belari ke belakang...aku nampak sekali lg kapal masok dlm gumpalan awan hitan....zupp...zuppp....SEKALI LAGI kapal turun secare mendadak..like 'Solero shoot' kat genting nu ha....kali nie dgn 2 kali henjutan!! adeyyyy.....tak terkata aku...time tu yg aku igt kapal dh sampai bawah dh :-p...

neway...Alhamdullilah...semuanya selamat...kapal landing dgn aman....selagi kapal tak jejak tanah, aku rs seram semacam aje senah...adooiiii laaa..tobat aku terbang dgn pilot nih!!! mujor smooth landing kan...

6.05pm..selamat sampai..ALHAMDULLILAH...

Dr meja pengarang : dlm payah..siap jua akhirnya penceritaan aku inihhh..fuhhh...

No comments: