Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Monday 10 January 2011

jadi baGaiMana?

seMenet menjengah status Dr Maza*


DrMAZA.com

DrMAZA.com ‎..ramai wanita yang menjelang 30 atau lebih mengadu tentang sukar mendapatkan pasangan hidup..mereka ini kebanyakan mempunyai pendidikan dan rupa yang memuaskan..cumanya usia mereka menyebabkan sukar lelaki single mengambil mereka..ini disebabkan kebanyakan lelaki single masih muda dan inginkan yang lebih muda..dan lelaki 30an dan 40an pula biasa sudah mempunyai pasangan..apakah cadangan anda untuk masalah ini?

Saturday at 11:39pm ·  · 


kau nak cakap apa?
aku?
aku tak pernah menyangka aku akan termasuk dalam katagori ini. dulu aku selalu baca. aku ada fikir. aku ada minta..minta dijauhkan. tapi hari panas aku tiba tiba hujan. sekarang aku tak mahu fikirnya lagi. macam yang pernah aku cakap, aku akan jalani kehidupan aku ini sebagaimana selayaknya dia.

memandang status atas, otomatik kepala aku ada 2 golongan jawapan. 1 golongan jawapan datang dari para isteri, 1 lagi golongan jawapan datang dari para wanita yang tergolong dalam ini 'status'. jawapan TAMBAHAN pastinya datang dari pada lelaki bergelar SUAMI!

aku nak komen apa? nanti controversi!
tapi sejak HUJAN dalam bumi aku itu, fikiran aku memang sedikit LIBERAL!
aku tak berani nak bantah KUAT! dari dulu lagi aku tak berani sebab aku takot kene diri sendiri. dan sekarang lagilah aku tak berani! yang aku TAHU kini..
aku cume nak HAPPY!
happy pada aku perlu TANPA SYARAT!
tak semesti kawin baru gembira
tak semesti ada anak baru bahagia

BETUL!
aku setuju pendapat kau, berkahwin & beranak itu kan fitrah manusia. sunah Nabi tu. insan yang LENGKAP diangap mereka yang telah menyandang gelaran suami/isteri & beranak pinak. aku tak tolak hakikat itu. aku sendiri dari dulu lagi memikirkan ITU adalah antara tanda kesempurnaan seorang insan. tapi ada masa semenet dua neuron aku dihempuk dengan pandangan seorang ustaz. kata dia, 'kalau perkahwinan itu menjanjikan bahagia, jadi bagaimana dengan mereka yang berantakan rumahtangganya.. kalau anak itu membawa bahagia, jadi bagaimana dengan ibu bapa yang menangis kerana perbuatan sang anak derhaka?'

kenapa?
takut dihari TUA tiada yang menjaga..tiada yang menemani?
JADI kau pasti kau akan hidup 10/20/30/40 tahun lagi?

ranting, dahan & pokoknya kita hanya perlu bersyukur dengan kehidupan kini dan lalui seadanya.
berbalik kepada persoalan diatas. bak kata Dr MAZA, Islam sudah ada jalan penyelesaiannya. tapi bagaimana dengan penerimaan masyarakat kita? boleh terima ke? aku bukan nak kempen MENERIMA sebab nasib aku sekarang nie dah termasok dalam 'golongan ini'. tapi aku nak kempen pada masyarakat kat luar sane, belajarlah untok MENERIMA seseorang itu seadanya.

sebab minda aku sesejak nie sering berpusing tertonggeng tongeng dan terpusing dengan persoalan INI disebabkan masyarakat sekeliling! jika 'golongan ini' memilih jalan BERKONGSI kasih pasti ada yang akan memandang h***! KAU mengata sesuka rasa $%%$$$#@@#$##**&^%^&. GOLONGAN INI akan salah sepenuhnya! tapi jika 'golongan itu' memilih menjalani kehidupan sendiri kau kata dia anD**** pula! sungguh memilih dan serba tak kena..

JADI BAGAIMANA?


KAU TAHU?
itu antara sebab kenapa aku merelakan 'kisah silam' aku terus menyepi. aku bukan tak merasa tiada berharga sesisa s**P**! ikutkan hati, MAHU AKU TUNTUT setiap butir penjelasan dari kalam dia! mahu aku tuntut setiap titik keringat & basahan mata! tapi aku tahu. kalau aku KEJAR. pada akhirnya bila KAU mendengar cerita dari 'sebelah sana' akhirnya aku lah yang akan dipandang BERSALAH! kerana die sudah berpunya. tahu kah kau cerita dari sebelah aku pula? hah! kau tak perlu tahu. buang KAREN aku! 


~sebenarnya sudah ada yg cOba2 mengingatkan aku 'sana' tiada bersalah! TQ sy tahu. sy pergi 'rumah dia' hanya untuk tahu jalan cerita sebenar. tiada setitik pun sy tinggalkan dakwat beracun lagi BUSOK saya ini! end.

mood: yang penting HAPPY!..

5 comments:

marvicn.com said...

aku ada apa..kasi temankan ko..wpon dari jauh..hahaha..aku pon dh termasuk dlm kategori tu jugak...ok je... :p

Yun said...

well, yg memandang tak sama yang memikul kan?

hope adalah jodoh yg baik buat kita..hehehehe :)

xperlulah diungkit pd keringat, pd titisan yg dah kering, utk masa yg dah dibazirkan..apa yg perlu kita buat...teruslah pandang ke hadapan...

ck said...

TQ.AMIN untk doa mu ituew miss YUN! semoga ada saja yg BAIK menanti dihadapan kita! wah ubah slang dh haku!
ishhkk tak bleh la..teringat 'kang azam!':p

ck said...

eh!lupa nak jawab miss MV. yeaaa..aku pon OK! linda onn pon OK! adibah noor lagilah OK!
smile beb! :D

Eyna Ahmad said...

aku pun dalam golongan yang sama :p...walauapapun aku bahagia begini..Alhamdulillah