Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Sunday 21 November 2010

oBaT aKu yG sAkEt!

tika aku saket..
aku tercari cari obat dalam semua gerobok dekat rumah itu!
hatta almari baju sekalipon kalau boleh aku nak carik!

aku pegi banyak kelinik..aku cube telan semua obat itu!
aku telan..aku OK..
tapi besok aku tersungkur lagi..aku perlu obat lagi

aku jumpa dokter..dokter banyak bagi nasihat pada aku
aku terima nasihat dokter..
tapi kejap lagik bile aku sampai rumah aku sakitttt laGik..
sepanjang malam aku tidur mungkinkah TIDAK!

aku sampai takot kalau kalau dokter aku tak mahu obati aku lagi!
aku degil..aku terima!!
aku banyak berangan?..aku terima!
kisah hidop tak seindah kisah novel dari seberang?..aku terima!
aku banyak sgt baca novel seberang??..aku terima!

tapi dokter..aku kan wanita..penuh dengan perasaan & emosi!hik!
dokter lelaki..
mungkinkah lelaki BISA hanya menjamah & meninggalkannya begitu saja!..tanpa ada tanda!
ehh.ehh..nk salahkan dokter pulak!

terlebih lagik akukan wanita dilahir dibulan 6..
menurut kajian Dr Fadzilah Kamsah..mereka yg lahir dibulan ini lebih beremosi!
aku dapat print out kajian tu sejak aku keje bank 6 tahun dulu!
aku simpan..tapi kini versi maya ada..dokter boleh rujuk siTU!..eh.eh..nk ajar dokter pulak!

haisshhh..tahik!
tamparlah pipi aku!
sedas..duadas..tigadas...bahasa aku kini bertukar BIRU!
tiada lagi hati purple yg selama ini aku kendong?
BIARKAN!
BIRU?? menurut aku biru itu bisa melihatkan aku pucat!
..tidak bernyawa kalau tak kena tona warnanya dengan kulit aku! haikk!

baiklah dokter..biar saya kunyah dulu OBAT dokter itu!
nanti kalau ada apa apa sy carik dokter lagik bisa kan??
aku sampai takot kalau dokter tak mahu nasihati aku lagik!

hayam!
degil kepala batu aku!

obat dokter...
'what ever happened in d' past is d' past..whatever is going to be happened in future hv to be transferred to d' past too...'
haikk????

benak kepala aku terhempap sekali lagi...dokter biarkan neuron sy berfungsi kembali!
nx appointment sy bg msg yea!! :)

aku tambah lagi obat dari kelinik lain!
'lupakan hal 2 perkara di dunia ini...lupakan kebaikanmu kepada org lain dan lupakan kejahatan org lain kpd mu'..
..halamak ilang pulak link mane aku jumpe obat ini! nanti aku ushekan nk bagi tempek sini.

sampai itu..aku..biarkan aku mengeram dulu!

end.

Note: batu/sabut..mungkinkah batu lebih baik!

2 comments:

My_Aqeelah said...

meh amik obat kat aqeelah. btw dia dapat fund rm72K frm tabung perubatan. another RM60K from our bank (tp xsure camne dia nak kasi, semua or just part of it to top up the RM72K actual amount RM77K). so i'll be full time house wife soon. yippe!

ck said...

hahahaaa...HAPPY 2 hear dat! semoge semenye selamat yeaaaa...:D