Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Monday 8 November 2010

~Coti@Cameron Highland~

Salam....

Terasa banyak pulak terhutang entry..tulah pandai2 buat intro..kemudian, tak cukup masa pula nak mengUPDATEnye! uhhhuu...sowwie yeaaa... Jika difikir2 kan, maka terbuktilah antara tanda2 akhir zaman, masa berlalu terasa singkat! Yeaaa..masa di office jangan diharap dapat membuat entry..terasa berbagai perkara harus difollowup dan diupdatekan..mengapakah? Sebenarnya ada juga terasa2 sebagai ada sesuatu yg tak kena..namun biarkah. Semoga saja kami diberikan kekuatan untuk terus menjalankan tugas walau dengan berbagai bebanan! HOH!! sudah bercerita pasal kerja!

Tujuan utama adalah untuk bercerita tentang coti2 di hujung October lalu. Sepertimana cerita di entry ~breeze~..secara tiba2 kami telah merancang untk ke Cameron Highland..XOXOXOO... Bila memikirkan tentang berjalan2..hati yg panas kerana dibebani dgn pelbagai bebanan terus terasa sejoKK sesejuk salju..:D

Sabtu, 30th October 2010~Perjalanan kami bermula seawal jam 8.30 pagi, awalnya cadangan bergerak seawal 7 pagi..namun KL hujan lebat pagi itu, maka perjalanan sedikit tertunda. Sebenarnya ini adalah percutian keluarga untuk kawanku kak zila!! Namun katanya kerana tak nak busan, jadi diajak kawan2 hehee[blehhhh..:p]..maka aku dgn muka tak malu..SETUJU untuk join ke sane weeheee..:D

Cameron Highland terletak kira2 300km dari bandaraya KL..eemmm teringat perjalanan kira2 6 tahun dulu.  Hari itu 26 December 2004, pertama kali aku kesana. Tarikh itu juga tarikh yg tak akan dapat dilupakan kerana tarikh itulah berlakunya Tsunami yang telah melanda Acheh dan beberapa negara di lautan pasifik.

Masa tu, aku ke Cameron dengan bas melalui jalan Tapah. Kali ni aku berkereta melalui jalan Simpang Pulai. Komen ku, laluan Simpang Pulai terasa kurang sedikit bengkang bengkoknya! So lalu situ la senang! heheee....

~R&R Tapah & laluan ke Simpang Pulai~

Cuaca petang itu mendung..laluan ke 'atas' sedikit sesak! Akhirnya kecut perut kami mengenangkan minyak yg semakin menyusut & perjalanan yg masih jauh! Memandangkan kami naik dari Simpang Pulai, kami tiba di Kg. Raja dahulu. Berbanding jika naik melalui jalan Tapah, akan sampai di Tanah Rata dulu.

OHoooo..KG RAJA adalah sebuah perkampungan pertanian..jika boleh aku katakan begitu...ngeeee...:) Rase pemandangan kat kampung Raja nampak macam di Vietnam pula  [mungkin kerana aku hanya pernah sampai disana] bagi kak iqin pula, katanya nampak macam di Taiwan! Kenapa? Entah..mungkin kerana suasana penduduknya yg rata2 merupakan masyarakat Cina..eemm..mungkin juga tidak..mungkin juga kerana pemandangan jeep2 lama..menampakkan semacam suasana di over sea! eemm..mungkin juga!

~laluan ke 'atas'..sesak..hujan & pemandangan@ Kg.Raja~

Owhh..nak cerita, kerana teng minyak semakin mengering dan tiada kelihatan petrol station, maka kami bertanya dgn penduduk kampung! Owhh..mujur ada 'pusat jualan' minyak..oouppsss..sshhh..jgn bising2 tau...
OOuuuppsssss...isi minyak disini!!

Kami teruskan perjalanan ke bandar Brinchang! Agak jauh juga jaraknya dari Kg.Raja. Mungkin ditambah dgn jalan yg 'jammed' perjalanan terasa teramat la jaohhh.. Sekali lagi hujan turun dengan lebat! Sudahnya 6.30pm jugak lah baru sampai di hotel! huh! tak sempat buat apa! sampai dh nak gelap!

~owhhh...hujannnn...bila la nak sampaiiii~~~

Selepas makan malam yang dibelanja oleh kuarga kak watie :D [TQVM] kami terus ke pasar malam bandar Brinchang hrmm....menarik!! Jagung bakar & chocolate strawberry adalah antara menu yg tak dapat dilepaskan!! weeheee..:D Smilin'
yeeheeee..STRAWBERRY is my fav!!

Siang hari kami teruskan dgn lawatan ke kebun2 milik persendirian yang memang banyak terdapat disini. Seterusnya singgah di ladang teh Barat & bertolak pulang ke KL.

eemm...tetibe rasa terpaksa memendekkan entry kerana mata sudah terlalu lesu...rasanya akan ada beberapa lagi entry menyusul bagi melangkap penceritaan disana..InsyAllah

Note frm CK: kembali tersenyOmmm...jom JALAN2! :D
p/s:owhh..mata semakin mengantuk..spt biasa..pic kendian menyusul TIBA~~:)