Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Wednesday 16 March 2011

woohooppp!!

Salam

wooo..lame tak buat kerja stay up larut begini dan esoknya kerja pula ya!

saje nak citer tak bleh blah tadi 'nengok' drama berbahasa JAVA di TV2 huhuu..rasenye nie lah pertama kali jumpa drama seumpamanya terbitan Malaysia!

yeap sudah diakui aku juga berketurunan Javanese! namun tahap kefasihan & kepekatan pertuturan aku tade la sampai sebegitu seperti yang dipamerkan di dalam drama itu ya! mungkin juga faktor ketercampuran darah Bugis & Jawa menjadikan aku dikit cair dalam pertuturan itu. namun kerana aku dibesarkan di kampung abah yang majority penduduknya berkuturunan JAWA, jadi masih saja aku bisa faham jika kamu ngomong2 jawa. tapi kalo ngomong nya 'jawa halus' ya aku bisa hancus! sebiji buter aku tak paham!
xoxoooo...

owwhh nak cita, pernah juga ke kampung 'memba' di Sg Besar, Selangor waktu nuntut di UiTM dulu..dannn WOOHOOPPP!! mereka berskiping jawa bersama ahli kuarga ya! wah!

*ngomong ngomong..merono merene kok orak turu2! besok kan kerjo, anger orak bangon! yo KAPOK! :p

mood: skiping JAVA :)

No comments: