Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Wednesday 9 February 2011

Terminah Bersepadu Selatan (TBS)

~entry back dated baru terlepas rinie..

saje nak bagi tau..
yeaaaa..aku tauuuuu tak ramai yang sewaktu dengan aku masih guna ini transportasi. tapi suka aku lah nak kasi tahu jugak kan! hahaaa..

ahad lepas (6/2/11) balik KL semula. journey yang patotnya makan mase 5 jam tersasar sampai 6 1/2 nak ke 7 jam! hemek kau! nak sangat balik kampong time raye cina kan. dan aku yang selame IDOP nie tak suke main game..eh..eh..tibe tibe LAYAN pule! hah! tak berkelip mate aku pandang itu screen henpon cikai aku kan! seda2 itu bas sudah buat pusing pusingan. aku intai tingkap ke luar...emm..nak sampai dah kot *kate hati. aleh aleh bas pusing pusiang lagik dan teros benti. aku intai luar tingkap lagi...erkkk..?? escalator??
bridge to LRT station 
OK.
nampaknye operasi bas express dari dan ke arah selatan dah mula berpindah secara bedikit dikit dari terminal semantara di Bukit Jalil ke TBS pula yea. *terakhir aku dengar, kata nak start operasi di terminal baru nie pada 1 February, dah tu tukar date ke 1 March..so sekarang pindah in staged lah gamaknye pulak ek. sukati die la kan. dan aku pon turun*tanpa buru buru sambil cengang cengang toleh kanan kiri cari toilet & surau! ngeee..:)

ape pon...CANTEK ok! :)
semoga tiada kenaikan tambang yang sengaja diada adakan dengan terbinanya ini bangonan!

kat TBS nie ade seme jenis transportasi like bas*semoga kau cepat ikot jadual!, teksi *oppkos la ado kan!, KTM commuter, ERL dan LRT*star!. so bleh la dikatakan integrated transportation kan!..so harus ke aku bangga as x-transport student? ngeee...

well untok aku yang idop kat tengah PUSAT bandar KL pastinya LRT adalah pilihan paling aidil! tapi dalam banyak2 transportasi yang aku senaraikan kat atas nun..nampaknye Mr commuter lah yang paling tak growth and NOT up-to-date la kan! aku sendiri selaku penguna frequency eh frequent transportasi awam sampai kalau boleh TAK sangop nak naik die! bapak lame tunggu kau! mintak la sangat2 cepat la coach baru yang katenye nak TIBE tu cepat lah sampai. dah lame kot pengguna2 tu BERSABAR kot!

mood: playin' game!

No comments: