Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Saturday 25 December 2010

Relax & Rejuvenate~Khareyana Spa~

Hyi hyi allz....
am back wif BIG smile as actually there's soo many sweet & beautiful memory in my life recently. Yes I did! :) So just wanna to share wif u' guys one of da' BIG BANG [huhu..tidaklah] surprise of my BEST buddies ever Ms Giah a.k.a Mrs Zul :D hikss! newayy TQ 2' Mr Zul bekez' benarkan Pn Giah kuar merongeng dgn sy! hahaa..:p

Pernah ke S.P.A?
if u' don't..rekemenku pergilah. dapatkan ketenangan, kenyamanan & kesegaran disana..wahhh g2! baru aku tahu mengapa rata2 masyarakat moden skg especially wanita2 yg berkerjaya gemar ke SPA. hehe..layan nokss! well akceli this is my 1st time ever came to SPA & undergo as such treatment..hiks![mood gedikss pule!]..
Khareyana Spa, PJ

Yup..last few weeks aku telah ke Khareyana Spa yg terletak di PJ, tak jauh dari hopis lama aku kat CP Tower & Eastin Hotel! ahakss! [itu land mark yg aku tahu je] Akceli d' spa is located in a bungalow dgn suasana yg sungguh private. Kalau tak tengok betul2 mau tak perasan terpacak spa disitu! huuhuu... eemmm..selama nie aku tak pernah tahu ada spa disitu. macam mana nak tahu, tak pernah ambil tahu pon pasal spa2 nie kan! haihh! ape pon untok maklomat lanjot bley la tinjau2 kat site dierang tu ek! :)

Sebenarnya ini adelah sudden planin'! Pada RABU yg sungguh 'mengWENG' kan hotak ku itu..tiba2 giah menghulurkan 'cabaran' untuk bercuti pd keesokan harinya! hah! aku pn malas nk pikiorr banyak pasal keje yg menimbon..pantas langsung setujuss untuk amek coti!..hehe..tp akceli cuti on Friday bukan Thuesday sebab suda ade appointment sama itu supplier korea :p [kerja juaaa diutama..naseb badan]

welll untuk hari yg sungguh membahagiakan itu, aku membayangkan hari yg cukup rilexx dgn activiti giless like 'jerit2@karaoke' / movie marathon maybe / jumpe kaunselor :p [nasib tidak!]..hahaa..what a surprise! giah tamau bagi tahu AKU!!!

aleh2..wahhhhhhhhhh..ke SPA kami! hiksss...GILESlah! Giahhh..aku sungguh terharu..tapi aku tatau nk wat expresi wajah bagaimana :p Rasa serba salah pon adaa..waaaaa..kamu itu suda mahu berenti kirjaaa..waduhhh berhabisan beginian untuk aku rasanya engak perlu.. Namun itulah yg dikatakan rezki! Tuah ayam nampak dikaki, rezki manusia siapa yang tahu..ngeh2..dan sejak saat itu aku juga semakin belajar untuk menghargai orang2 yg kita kasihi dgn sesuatu yg benar berharga selayaknya..yeah!

antara keleksi bahan rawatan@Khareyana Spa

Ok lah, once arrived we have been greeted with the staff dan langsung disuakan dengan 'menu' yg ditawarkan..emm.. menurut giah waktu asal appointment adalah pd jam 10 pagi, tapi weoulss sampai dh pukul 10 lebeyy hahaa..[nie seme sebab aku le mkn mcD wat rilek jek..makn lambat2 kann!!] So uowlss sapa2 yg teringin nak ke spa aku cadangkan elok lah datang awal dari masa appointment dibuat. So dat' boleh rilek2 pilih 'menu' yang mana berkenan dihati langsung melepaskan 'hajat' mana yang patut. :p Maklumlah rawatan bakal memakan masa yg agak lama jugak yea..sekitar 2 jam g2..so tak best la kalau terpaksa melaluinya dengan 'menahan' apa2 yg tak perlu..ahakss!

OKeh. Finaly, Giah chosed 'Malika Splendour' treatment while 'Traditional Baliness Body Ritual' is for me :D. Sesuai dgn jiwa tradisional aku neh! ahakss.. well utk rawatan malika splendour, katanya sesuai untuk mereka yg berkulit kering [sbb tu la giah amek kot :)] dan yg traditional nie aku dgr die ada sebut elok utk membuang kulit mati/jerawat dibadan :p hahaa.. so sedikit banyak aku terpengaruh jua untuk memilih rawatan yg nie. Selebihnya jiwa aku sebenarnya mmg suka yg tradisional kalu mende2 ginie..heeee...
weeheee..wajah jelita kami sblm mendapat rawatan :p

Choopp!!..nk cerita sikit, sebenarnya spa ini ada menawarkan pelbagai jenis rawatan. bukan sekadar massage aje, malah ada hair treatment, manicure & pedicure, facial, cream bath dan pelbagai package sesuai dengan kehendak semasa para pelangannya. hah! semua ada nyahhh..kau pilih aje ok! Untuk details boleh sebey sini..aku nak citer lebih memang tak maher sangat pasal spa-spa nie. nak surve pn tak sempat2 lagik! heeeee..:D Harga untuk rawatan kat sini rasanya amat berpatutan, apetah lagi skarang nie dierang tengah buat promotion sempena new year! sooo REBUTTT peluang nie selagi promosi masih berjalan!yeeheee..:D

Untuk rawatan pada hari tersebut, Giah memilih 1 bilik yg menempatkan 2 katil [giah yg pilih sbb aku blurr :p] emm..disetiap katil dibahagian bawahnya [kat bawah tempat letak muka tika menyarap..erkk tak reti nk explain] diletakkan hirisan daun pandan ala2 bunga rampai g2..oohoo..so bau bilik itu sungguh nyaman & tenang. Di bilik itu juga ade sebijik lemari/gerobok untuk meletak pakaian. jadi kamu yg ke spa perlu menyalin pakaian dan membuka semua aksesori dibadan ya..perlu memakai disposable panties mereka sahaja :p Selain itu, terdapat sebuah meja yg meletakkan minicompo yg memainkan music2 yg damaiii. Paling aku notice ialah alunan piano melody dr drama 'autum in my heard!'. citer kegemaran aku tuuu..yelah org seme sebok dgn citer 'winter sonata' tapi aku sukak yg ini juga! :p sudeh pasal drama korea! last but not lease, oso got open shower..means shower w/out door! :p huhuuu...but akceli we ols mandi mengikut proses rawatan lah..so idak la masing2 nampak apa2 yg tak patot! tet!

d' room..
xooxoooo..menurut aku yg 1st time mendapat rawatan di spa, ianya sesuatu yg sungguh berbalui2. Sungguh nyaman..tangan yang mengurut itu sungguh lembut..sampaikan cara mereka meletakkan jari jemari tangan ku jua terasa sungguh muluss! huh! sungguh propesenel mereka ini! Memulakan rawatan, aku diurut dengan bahan rawatan tradisional yg terasa agak hangat dikulit. masa inilah sungguh terasa kelembutan tangan itu mengurut. seterusnya aku disapu dgn scrub & last sekali lulur. dan kemudiannya mandi! berbeda dgn giah yg discrub terlebih dahulu kemudian nya mandi, diurut dgn minyak rawatan & last sekali disapu losyen :)

refresh!

selepas rawatan kami dijamu dgn air teh halia & buah tembikai yg sungguh sedap dan nyaman! wow yummeh! aku mmg suka makanan merasaskan herba..so untuk setakat minum teh halia yg manis neh..tade masalah untuk aku. in fact it's sedap pon!! sesape yg tak suke pn pasti sukak! wahhh!
..seterusnya..??..rongengggg..!!..

end!
Note: wahh..BEST!!!..nx time bleh repeat lagik! :p

No comments: