Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Sunday 26 December 2010

AFF Suzuki Cup 2010~Malaysia vs. Indonesia~

Haluuuu..haluuuuu....
seperti biasa bila tiba final game BOLA mula lah cik bedah mencelah masok membuta liputan cik kiah!hahaaa...weelll uowlss mesti dh tau kan pasal hape? da' title kat atas tu dah terang benderang kan! YES! It's all about 1st final game of AFF Suzuki Cup 2010@Bukit Jalil.
final result 3-0 

Akceli ingin sekali membuat liputan preview sblm perlawanan berlangsung. tapi nampaknya masa sungguh mencemburuiku. hari2 aku buat masa ini penuh dgn aktivitas bersama keluarga memandangkan ibu dan adik aku ade kat KL nie bersempena dgn cuti sekolah kan. sesekali datang berjalan kat sini kan..nak jugak bawak mereka bejalan kan :)

Well apa pun nak ucapkan TAHNIAH kpd pasukan 'HARIMAU MALAYA' NGAUUUUMMMMM...malam ini sungguh kamu mengaummmm!!! BRAVOOOO!!!! BROOO!!!! walau pada awalnya hati ini sedikit ragu..namun betullah bak kata liputan sukan di TV3 sabtu lalu..'ada apa pada ranking'. YES!! u did it! 

MALAYSIA-INDONESIA = 3-0 
:D
Wahh!! nampaknya ramalan Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah selaku Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) BENAR BELAKA! xxooxxooo..masin mulut Tengku! Sabtu lalu aku nonton TV time beliau diinterview..die kate for Malaysia..3-0! wweehuuu...!!
~but maybe 'Harimau' boley bikin goal ke-4 jika da' referee bagi penalty tadi! :p

meraikan goal..Safee Salee :)

..dan untuk goal yg paling CANTEK aku vote for 3rd/final goal for Malaysia as 2nd goal for SAFEE SALEE! Tandukannya itu sungguh SANTEK dipandangan mataku! tiada sapa menghalang..pantas! lantas menewaskan Markus si penunggu gawang Indonesia! eheee...kemas! Layang-layang selayang pandang aku terbayang2 tandukan cantek Mr Puyol time final game of World Cup 2010! huhuuu..I miss Espanoles players! hikss! TET!!



khas buat sesapa yg terlepas tengok..aku layannn seribuu kali :p

Owhh tahniah juga kpd penyokong pasukan Malaysia kerana dgn sporting telah TURON memenuhkan stadium! Well walaupun ada beberapa 'incident' yg tak menyenangkan harapnya lepas nie boleh dipertingkatkan lagi tahap disiplin diri tu yeaa. :)

Nampaknya lautan kuning berbalam balam dengan kale biru. mungkin ada sedikit kekeliruan disitu. hrmm..aku sendiri sedikit keliru..minggu lepas dengar penyampai radio 'Suria FM' [tibe2 dengar suria plak aku nei kan] kata mari turun ramai2 pakai jersey BIRU. katanya walau jersey utama kita adalah kuning tapi untuk malam itu, pasukan Malaysia akan menyarung jersey BIRU. jadi YOK ramai2 pakat sarung kale BIRU. biar seragam! namun semalam aku dengar di kaca TV, pengulas sukan menyeru YOK ramai2 pakat turun buat lautan KUNING..mari seragam sarung jersey KUNING. katanya w/pun pasukan Malaysia akan menyarung jersey BIRU yg katanya telah sebati dgn pasukan Malaysia, namun kale KUNING nampak lebih GARANG disamping jersey KUNING itu adalah jersey utama pasukan KITA!  hehehee..adeyyy.. Pasal kale pn konpius kan. Kalau pasukan lawan awal2 lagi dah melaungkan lautan MERAH kenapa kita masih lagi berkira2?..hayy sedikit malu disitu! tapi TAK KESAH lah pasukan kita sarung jersey kala apa. yg penting MENANG! so from now on tak payah la berkira2 kala apa..JOM tetapkan YELLOW in colour as lautan kita. lagipun jersy kuning is our main jesry yes is it? xooxooxoo..enjoyyyy!!

ape pon aku tetap nonton dari umah aje sambel bersorak gembira!! Terlupa mak + akak aku ade kat umah aku kan. so dengan senang hati aku on TV1 dan terus layan BOLA gitueww..tet!! gen siapakah ini?? hadik beradikku seme pompuan..kat kampung takde maknenye nak layan bola bersorak bagai! huhuu..

Okey lah salam jumpa lagi di 2nd game of final AFF Suzuki Cup 2010 @ Gelora Bung Karno stadium in Jakarta. kabarnya sudah ada yg merusuh2 disana sampaikan ada yg ditemui mati! owhh..jangan begitu pak! harapnya kita dapat nonton sama dengan suasana yg tenang & nyaman ya! c u 4' da' upcoming game on Wednesday 29.12.2010..xooxooo..what a final game for Malaysia?!
GOOD LUCK! dua ku untuk mu HARIMAU MALAYA....GAMBATE KUDASAI!

Nota: gileeee kentangg!!! :p

No comments: