Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Saturday 13 August 2011

Happy Fasting while Dreaming

Salam...

Title entrt tak nak kalah..mahu membayangkan sesuatu yang abstract kononnye..haha!
OK uowlss..dah lame tak update rase celaru pule memula ayat! :p
just nak coret2 angan angan di bulan POSA..owhhh..last year angannya mahu bikin cookies sendiri! Harapan menggunung dan macam2 bahan dibeli, malang masa yang kesuntukan..sebiji cookies pon tidak berjaya dikeluarkan from my oven! :p *Owhhh..fikir2 last year puasa mmg bizi dlm erti kata vekend tak dudok kat umah..banyak undangan kekdahnya!!* :p

OK *berapa kali OK tak OKOK* terus fokus kepada tujuan dan matlamat!
nak BAGI TAHU tahun ini raya aku adalah raya berbudget uowlss!...dan aku sangat maksodkan itu!! jadi para penjual di luar sana jangan lah kau coba coba mengoda aku. pada rakan rakan yang rancak berniaga aku doakan perniagaan kalian berkembang maju!! tapi jangan lah pula kau mengambil hati jika aku tidak menjadi pembeli barangan MU! ini kerna aku TIDAK mahu hal tahun lepas berulang lagi..*kata budget, nengok2 selesai jugak lah BONOS RAYE aku tuew!!!*

langkah awal penjimatan, aku TIDAK MENEMPAH baju raya..baju tahun3 lepas banyak lagi yg blom pakai! PLUS ade sehelai lagi baju cotton yang dibeli @pasar JUMAAT belum berpakai! hahaaa....*tapi dalam hati ade rasa2 nak beli baju cotton yg murah2 tu..tapi kalu murah untuk aku kenelah bawah RM100/-..yeeehaaaa..*

langkah kedua, walau banyak rakan2 yang circulate sample biskut raya, maaf saya TAK ORDER! hatta budak2 baru kat department aku tu pon sebok mahu berniaga! OK jew..tapi aku tak order OK. aku hanya order cookies super sedap fm Ms Liza CFO malatop dan biskut Dahlia yummeh menjilat jari fm Mr Zukhri alKafal... hahaa.. kedua2 biskut ini telah pon aku order tahun lepas, dan rasanya memang superb! yang lain pon superb jugaks..tapi aku SANGAT2 perlu melimitkan penempahan utk kali ini..emmm..*kerepek2 seme biasanya mak aku settel buat sendiri..lalalala

langkah ketiga, seperti biase aku fikir mahu bikin sendiri lah corn flakes bermadu seperti tahun2 yang lepas2..
oleh itu aku perlu lah mendapatkan barang sekotaks dua..empingan jagung kann..emm..kali nie rasanya mahu mencuba brand yang lain pula..biasa pakai BRAND KELLOGS..tapi empingannya agaks kebesaran lah..susah aku nak menyusun dalam itu cup. aku pernah nampak cronflakes yg empingan nya cumey2 aje..tapi tak tau brand apa..nanti aku sebey..hehee...yey..nak sebey lah!!

dan lagi berangan2 mahu bikin ini....


owhhh..sangat berharap rajins lah wahai aku!! Yeahh..mungkin tika 'CUTI' kelak aku bisa mengusahakan hal ini!! YEAAA.!!! SEMANGAT2!!

dengan itu...cukoplah koleksi kuih raye dari 'KakNgah!! bawak balik biskut raye sebanyak 4 JENIS sahaja. itu pon rasanya seperti perlukan kepada bantuan akak untok membawanya pulang ke kampong! :p

#Owhhh..adakah lagi insan berTRANSPORTASI awam sepertiku di usia begini??
#Owhhh..bercakap pasal usia begini teringat beberapa hari lepas sangat inginkan rumah sendiri..motip??? ...untok membela kucin'! Ahakss!! :DDD

mood : sopping for incoming VACATION!!

No comments: