Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Saturday 13 August 2011

2nd time @Kapas Island

Haluuu..hyiiii...
mengambil kesempatan masa yg sedikit senggang *dahal byk mende nk buat lg nie!* untuk terus mengupdate antara aktiviti yang telah berlaku sepanjang JULY'11 lalu. seperti yang aku perkatakan, activiti july sangat havoc dan rupanya 1 entry pon tak mampu aku hasilkan..hehe..owhh oleh itu sangat suka berkongsi pengalaman yg indah itu..jum2..

1st weekend of july..Kapas Island..here I've came..heee.. Basically program ini adalah program mencandat sotong yg biasa dianjurkan oleh rakan sekerja dan pada awalnya aku tidak pula mendaftar diri sebagai peserta. hanya beberapa minggu sebelum program, beberapa rakan teramat la sangat mengajak aku sertai..maka..aku JOIN ajeee..*dlm hati alamak nx week pn nk outhin' jugak!!*

ladies' group waiting for da' bus & mornin' in Marang :)
rombongan boleh aku category kan sebagai ladies' group kerna hanya seorang sahaja wakil kaum adam dikalangan kami rakan sepejabat! owhh total 3 orang *plus driver + tunangan orang* :)
aktiviti mencandat yang dirancang pada awalnya tidak dapat dilakukan atas sebab2 keselamatan. kami telah dimaklumkan awal lagi, namun kami tetap mahu meneruskan perjalanan, maka aktiviti mencandat bertukar kepada aktiviti santai...gitueww...
#Owhhh..aku tidak nyangka akau jejak ke kapas lagi!! hahaa!! @Jetty 
Untok yang tak pernah jejak di Kapas Island, jaraknya dengan tanah besar tidak lah jauh mana, hanya perlu berboat sekitar 10 minit sahaja dengan boat laju, dan sekitar 20 minit dgn boat berkelajuan perlahan..hehee..
untuk kami, kami berboat dengan kelajuan perlahan supaya masing2 dapat menikmati keindahan laotan kekdahnya!! haha!!

#Owahhh...indahnya pantai..masih seperti yg dulu..LAV!!
owhhh..sesampai di pantai perasaan tidak tertahan lagi melihat kebiruuan laot!! wahhh..superbb cantiks babe! pandangan tiada beza dangan kunjungan ku sekitar 4tahun lalu! yeaaahhh...

#tempat aku & geng main volleyball di malam hari suatu waktu dlu (depan macik gemuk resort),
view fm bawah pokok ketapang tempat ku n geng lena & kapas yg semakin membangun!
rombongan kami menginap di 'Kapas Island Resort' yang mana terletak berhampiran dengan jetty pemunggahan penumpang. Owhh..jika suatu waktu dulu, resort ini nampak paling maju kehadapan nampaknya pihak pengurusan GAGAL memelihara fasility yg disediakan. now, resort nampak kusam dan semakin dimamah waktu.. emm..sayanglah!! OK lah! sekian koment.

owhh nak cerita, pada awalnya rombongan kami bercadang menginap di 'Mak Cik Gemuk Resort', namun malang resort agak kepenuhan.. komen ku..macik gemuk resort semakin MAJU uowlsss!!!

#Owhhh...gembira mahu snoorkeling!!
 YeY!!! udah lama tak terjon snorkelling..maka aku adalah antara insan yg sangat gembira!!! walau sangat gembira sunblock ku apply jangan lah lupa..sebab sampai2 aje wajah ku bagaikan udah lebam terbako!!! waaaa...1 je aku tak suke..wajah ku sangat mudah terbako!! WAAAAAA....:'( *tapi nk jugak g island!*

wut a peaceful afternoon..NICE n iLAV

time for a sun set :)
time for BBQ dinner..yummeh!! + got chicken rice too!!! :p
 a BIG thank you to en Azmi yang telah banyak berusaha utk memastikan program ini suatu kenyataan!! time kasih! MAkan best!! hehee..beliau jugak lah yang tungkus lumus membako BBQ for our dinner..hehe..
memandangkan tiada aktiviti mencandat, malam2 kami dipenuhi dengan borak cit chatzz di kedai kopi! aku seperti biasa dgn secawan nest tarik kurang manis dan topik perbualan adalah berkisar aktiviti2 hiking n island hopping di masa mendatang. wahh!!! I got a new geng uowlsss!! yay!! iLoike!

#Owhhh..time to go home..how time flies 
 #Owhhh..ikut hati memang tak puas 2h1m untuk liburan..dan kami mahu lagi3.. next year Insya'Allah bakal ke island yg lain pula dan kali itu bakal 3h2m seperti standart lain2 percutian! owhh..iLoike!!

sebelum pulang kami sempat berboat ke 'Seberang Takir' bagi membeli koropoks secebis dua untuk dibawa pulangs sebagai buahan tangan..dan owhh di Pasar Payang aku hanya membeli keropok segera dan serunding untuk bekalan di bulan posa. kali ini no sutera metera mandangkan aku tidak punyai budget yg ample!

#Owhhh...time to shopping kepokk!! & nice nest @ Kuantan :)
#Owhhh..before resumes back to KL singgah makan2 lagik!!
owhh sebelum teruskan perjalanan pulang, time to singgah makan di 'restoran lempeng'. hidangan special adalah lempeng yang dicampur dengan kelapa muda & air nira yg dipanggil 'air tuak'! Owhhh..specialty kenalah coba kan..dan sudahnya rasa my tummy yg sangat full!! ..dan sebelum berdesup masuk highway, singgah lagi makan SATAR & for me special nest 3 layer @ Kuantan!!
#Owhhh...no wonder baliks2 rasa badan naik berKG2!! :p

sekian.

mood : VACATION lagi..

No comments: