Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Sunday 10 October 2010

~Maher Zain in Malaysia~

Wahh gitu kan...
Title entry macam la jadi  pengapit Mahir kat mesia nie kan..hehee [veranganssssss]..

Well just nk cite kedatangan Maher Zain ke Malaysia nie memang menimbulkan 1 fenomena luar biasa..rase setiap detik bercakap..terfikir..& mendengar lagunye..hikss! Yeaaa..hobi menghabiskan masa depan lappy bila sok harinye tak keje diteruskan seperti biasa malam tadi :D 

Heheee..malam tadi suda di 'tag' oleh kak cyna di FB dengan pic gambar mereka sekeluarga [antara keluraga yg aku kagumi sebenarnya :D] dengan...M.A.H.E.R Z.A.I.N..bestnye kak cynaa!!!!!..dan..pagi2 nie, bukak2 je Nasi Lemak Kopi O, TV9..dh disebut2 nama Maher Zain..dan sekali lagi menatap wajahnya dikaca TV :))))

Yea..mini konsertnya pada 14&15 oktober di auditorium MBSA, Shah Alam tu, memang dah sah2 aku tak dapat pegi :(... since the ticket awal2 lagi dh sold out! Harapnya dimasa2 akan datang ada penaja yg sudi untk menaja agar konsert yang lebih besar dapat diadakan...supayess lebih ramai lagi peminat dapat hadir bersamaa...:DDD

Ape pn Alhamdulillah...he's song are so beautifull..it's make me cry..amazing! Sebenarnya Maher Zain nie dah lame aku aware akan keberadaan albunnya di pasaran..seingat aku..aku perasan seawal hujung tahun lepas g2...eemm..Masa tu aku tengah meninjau2 pasaran nak tengok album Sami Yusuf..sampai lah bulan 5 bile balik dr Tioman, ada memba yang bertanya & mencari2 album Maher Zain..tapi aku wat dek jugak lagik.. Sebelum ramadhan yang lepas pun sekali lagi aku terpandang album Maher Zain, sekali lagi masa tu aku tengah tinjau2 album Sami Yusuff...eeyyy tapi hati masih degil...tamau dengar dia...nak Sami saja..hehehe...cam tu lah aku!..some ppl said im 'setia terlampau!' hikss...

Yee..hanya selepas Ramadhan & Syawwal yg baru lepas...baru lah hatiku lembut nak mendengar lagu Maher hehee...[bukan susah kan..dgr aje lah dulu kan!! eeyy apelah aku nie!!!] yeeaaa....lagu pertama yang aku layan ialah..'Always be there'..wahhh berdezupppp masuk mencocok ke dalam jiwa..terus aku jatoh chenta dgn nya...huhuuu...

~semakin hari semakin sayang..semakin dengar semakin LAYANNN~ begitulah perasaanku pabila mendengar dendangan lagu beliau ini sepertimana yg aku share kan di FB... Antara lagu yg menjadi favourite aku selain always be there ialah..barakallah...thank you Allah & Insyallah [yg tgh famous skg neh]..hhrrmm..isshhkk..senang cite seme lagu bestlah!

OOuupsss..okeh terpulanglah pada pandangan masing2 if nak menkategorikan lagu beliau nie dlm kelas yang mana.. Yg penting pd aku lagu2nya membawa message BERMAKNA.. Bukan apa..adakala hati naik bosan dgn lagu2 yg kononnya 'up to date' dan mengikot trend semasa..semakin lama serasa semakin kosong...'0'..

Oleh itu, sarananku..jom lah kita layan lagu2 Maher nih!! Brli CD die..tak rugi! lagu2 seme superbbbbb!!!! Well aku akui, aku hanya insan kerdil yg mengenalinya hanya dr jauh..namun begitu, tetap aku terasa dia dekattt di hati :D
Semenjak detik itu, tiada perkataan lain yg dapat aku ucapkan melainkan.. Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah....Layannnnnnnnnnnnnnnnnnnn..   



Nota dr CK: hari nie 10.10.10..nk buat 10 entry bleyyy???aagagagagaa :p
~dgn alasan ari nie tak bleh kuar..nk tgk Dtk Dr SMS & Dr Halina nye wedd kat TV!! so mengadap lappy terussssssssssssss :D

1 comment:

cyanamoose said...

cik kiah.. sbb tahu kamu peminat maher, tu yg tag. Rezeki gak la dpt face to face ngan dia. Tp akk cool jek.. tkde la kena sawan histeria.. hehe.:)

lagu maher mmg best!!! menusuk kalbu. hiks.