Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Saturday 21 August 2010

~sitam dalam kenangan~

Salam..
Malam tadi seperti biasa ke surau untuk bertarawih bersama2 ahli kariah di kawasan umah...tiba ke beberapa rakaat yang terakhir badan rase tak sedap semacam..memula rase panas semacam..naik pening ke kepala..lelame bile masok 'witir' rase nak meloya..cam nak muntah pon ada..badan mula seram sejok..mula lah rase sejok2..lelame mula la naik rasa tak cukup nafas..eihh..sempat lagi pikir kalu aku pergi malam nie cemane?..satu identity pon aku tak bawak..macik2 nie kenal lah muka aku sebab selalu jumpa kat pasa tu kan..roomate pon takde balik umah akak dia..ate handphone pon tak bawak. Tau ke dierang umah aku kat mane..haii..merepek!

sebelum naik gelap mata & tumbang, pantas aku stop semayang, capai bag kat tepi & ke belakang duduk berehat...dlm 5 minit aku pun terus balik...hyiii..dalam pada nak tunggu lif nie rase cam dah tak boley berdiri dah! eerrkk..tak larat2..sampai je umah terus ku baring & tido..keh2...bila bangun jam 4pagi..dalam hati berbisik..nasib bangun lagi..heeeee...
hrrmm..barulah ingat nak menjengok handphone..laaa....banyak sms & call upenye..sorry lah aida jiran sebelah..maria MV yg tanya resepi..mak cukup tak larat mlm tadik..

sicam..daimailah tido kat sane eh..

Dalam pada teringat yang tidak2...tiba2 pagi nie dapat 1 sms dari adik kat kampung...berbunyi..'kak ngah, sitam dah mati baru je pagi nie'... 'sitam/tamtom,cicam,cicamSOL', kucing kesayangan ku telah kembali ke Rahmatullah..:-(

Cian sitam..kite rindu cangat ngan citam..TAK SEMPAT JUMPE RAYE...terbayang2 sitam yang manje...yeaa..sitam kucing kampung aje..ade kate sitam tak cantek...tapi kite sayang citam...citam idong besar...mate bulat..muka garang! cam rimau..tapi citam anje sangatttttt...
sicam lg..

Bila dapat brite aku menangis utk beberapa minit...dh tu ok dah...tp bile bace msg dr sahabat2 rapat air mata tak tertahan lagi...malam nie bile adik kat port klang plak tanya..mengalir lagi air mata ku...hrrmm..tika mengarang entry ini pn mataku berkaca2 lagi...sitam..damailah kau disana...

sipapok titun dlm bakulll....:-)

Begitulah lumrahnya..sesayang mana pun kita pada sesuatu makhluk itu, Allah lebih menyayanginya.. Sitam ada sekor lagi sibling yg dijaga oleh kami, sipok...sipok pon 'besar' cam sitam...(sibling yang lain2 masih dok dgn cousen aku..kabarnye yg lain tak 'sebesar' sicam&sipapok! hehee...) tapi nyata aku lebih menyayangi sitam...bukan pa sebab aku suka kucing yg idong besar & nampak garang cam rimau...sipok lawo..muka lembut jek..baik jek...walau layanan sama..namun Allah tetap mengetahui hati ini lebih kepada sitam...begitulah dugaanNya..ditarik semula 'dia' yang kita sayang...aku redho...

papok takde kawan titun dhhhhh...sob2

Menurut adik, sitam macam kene sakit tak boley kencing..sebabnya nampak lepas kencing, sitam nak kencing lagik..kencing lagik..lagi..& agi....katenya nie kali ke2 sitam kene macam nie. Ingat cuti raya nanti aku nak bawak sitam pegi klinik..nyata tak sempat. Menurut sorang memba ku, sekor kucingnya pon pernah kena sakit macam nie, dokter kate 'dia' kene batu karang, kalau lambat bawa jumpa doktor memang boleh bawak mati...hrrmm...entah2 sitam kene karang jugak..ciannye sitam..mesti saket kan...


Nota kesedihan: sabar itu sebahagian daripada iman..

No comments: