Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Saturday 21 August 2010

~menceceh di bulan posa~

alamakkk...letey aku mengarang entry pasal xtvt last weekend..lebey kurang sepanjang minggu lah aku karang, almaklomlah curi2 masa kat office..so karangan selalu tergendala..hrmmm...aleh2..arinie aku TERdeleted semenye..hek2..:-(

Begitulah kaedahnye aku pada bulan2 pose nie..masa aku memang penuh terisi sampaikan masa untuk menulis pun rasa 'sempit' bangat! kat office? jangan harap lah..berkerja di bahagian operation..bukanlah tempat untuk mengarang2 di masa kerja ya! Ditambah pula dengan waktu kerja yang terasa 'singkat' so masa tu seperti tiada untuk kesini..hehehe...(tapi sempat gaks curi2 masa kalu cekap!ahakss!)

Jadual kat umah pun cukup penuh..sungguhpun office dah dekat, sepatotnya sampai umah awal la kan..tapi kita merancang, Allah menentukan..JALAN JEM! Jadiknye sampai umah hanya dalam 20 menet je lebey awal kalu banding dengan perjalanan dari office yg lame..6.10pm...hrmm..

Mungkin 'diri semakin lanjut' rasa letih selalu menguasai diri..sakit2 badan..sakit2 belakang..letey rasa berjalan..so bila sampai umah aku memang tak selera nak makan. Jadiknye beli kan aje lah kuih kat bazar ramadhan bawah umah tu barang singgit dua...sampai umah lelap mate dlm 15-20menet (tp pernah jugak terlajak sampai ke pukul 7.20pm! :-p) supayes tak mengantuk time terawih nanti hee..:-D lepas tu..buka, semayang marghrib, berehat kejap & 8.35 pegi surau...balik umah dalam 10-10.30pm..siap2 kan bahan ape yg patot untuk sahur nanti, dalam 11-11.30/12.00pm tido..zzzzzzzzzzzzz..

Bangun sahur, 4.30.500am..subuh..kalu baju lom gosok, gosok baju jap..kalu sempat lelap, lelap 10 menet jap & bersiap ke opis! Kaedahnye celah mane aku nak mengarang disini? eihh..kene carik masa untuk hobby nie! nampaknye banyak cite yang tak direkod!! nanti lupes...tak besh..sendiri pn tak boley nak bace as kenangan hehehe...

Sekarang nie aku tengah berkira2. So..celah mane yang aku nak masokkan untuk mencelah xtvt baking kuih raye :-p ...hajat dihati tahun nie tanak beli kuih banyak2. nak baking sendiri aje..tapi bahan pon tak carik lagik..haisshh..tak boley nie! owhh..tetibe dah tau..time 'cuti pose' lah ms utk membaking..sebab banyak time free pas makan malam tueww..kekekaaa..:-D errkkk...tetibe mengaum bau orang bake biskut raye kat umah nie..eeii..sapa buat kuih tetengah ari buta neh! bau sedap kemain!

okey sampai disini aku menceceh tak tentu pasal. ade time aku update lagik tadaaa...

Nota masa: Masa itu nyawa!
Note Tambahan: Rase cam dah turun jek berat badan aku neh..aikk?? biase pose 3 migu br napak kesan..nie dh kire kesan letey2 badan la nie :-(

No comments: