Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Sunday 4 July 2010

WC 2010~road to the final~good bye ARGENTINA~

Sekali lagi bercakap pasal World Cup 2010...ARGENTINA vs. GERMANY.. 

~Setelah tamat game, ape yang boleh aku katekan GERMAN, you deserve or it's!!

..seperti cakap-cakap ku dengan rakan office pada jumaat lepas, kami masing-masing memilih ARGENTINA sebagai pasukan pilihan...tapi di hati bimbang jua dengan kemunculan bintang2 muda GERMAN yang semakin diperkatakan akhir2 ini..hrrmmmm...

Melihat kepadakan gerakan2 hambar pasukan ARGENTINA yg seolah terkial-kial menyepak bola (huhuu), seperti dapat aku rasakan langit cerah berpihak kepada GERMAN. Walau pun menurut statistic bola lebih kpd ARGENTINA, namun APALAH MAKNANYA pabila gerakan2 itu tidak mampu disudahkan!! GERMAN pula, ternyata pantas & amat berbahaya..sekali pandang aku rasa satu padang tu penuh dgn 'black shirt'..whity-blue MANA??

neway...well done to 'LIONEL MESSI' ternyata gerakan2 dari pasukan ARGENTINA banyak dimulakan oleh Messi, namun tidak banyak yang dapat dilakukan oleh Messi memandangkan dia dikawal ketat oleh 2/3 'black shirt'...haihhh!!!!...(came on ARG..lari laju skt  boleyyy???...haihhh...mane nieee whity-blue tak kawal gawang!!!..HAIHHH!!!!)...

LIONEL MESSI
~saje nak tepek pic. Messi kat cnie..lalallaa... 

CONGRATZZ to GERMAN...permainan yg tangkas, larian yg pantas, kawalan yg kemas, serangan yg tajam & penyudah yg mantop!! Memang selayaknya GERMAN memenangi ini game!! (bila GERMAN dapat je bola, rase seram siot!! cepat je dierang dah sampai depan pintu GOL..LAJU SANGAT!!!) Ape pun 'ini' lesson untuk ARGENTINA, jika berangan2 mau kiss itu trofi..pertahanan kene 'kemas' kan beb!!

Untuk pasukan GERMAN..aku memilih satu (1) wajah muda untuk dikenang...bukan pemain termudanya si 'Thomas MULLER' atau si 'Miroslav KLOSE' kebangaan ramai itu, tapi si 'Mesut OZIL' [tua setahun dr Muller(21)]. Bukan kerna skill nya (skill die hebat juga, saje malas nk cite) tapi kerna mate die tu...dulu2 mase kat sekola, mate jenis gini aku pangil 'mata ikan'...eeeekekeke...[wei2 ke-laot pengulas sukan neh!!]
MESUT OZIL

Dengan keputusan nie, maknenye tak de dah pasukan pilihan aku yang aku harapkan untuk sampai ke Final...
BRAZIL&ARGENTINA...telah ditunjukkan jalan pulang.. Sekali lagi BRAZIL terkeluar di peringkat quarter final seperti tahun 2006 hhrrrmmm...

..mungkinkah Final nanti GERMAN vs BELANDA??..[owwhhh belanda ade bau2 penjajah d c2] GOGOGOGOOOO..GERMAN!!!

~ In football anything can be happened [bak kata penyokong Ghana

Nota gila bola: haihhh!!! WC 2010 memang banyak kejotan..heh!

4 comments:

cyanamoose said...

huhu... goodbye ARG!!! mmg german layak menangkan? tkpe... final kalo german-belanda.. aku skong german gak.. haha.

My_Aqeelah said...

go go german!! laa ko sokong argentina ke? isk isk isk kesiannn...
hehehehe

My_Aqeelah said...

hahaah aku dh tgk pic ozil ko tu. mata dia cam mata sunjay dutt la.
:P

ck said...

cyna:yealah..emangnya german selayaknya mara..(awat slang len mcm aku neh?)

giah:haaa...nie la die byk sgt tgk hindustan neh..musem hindustan aku zaman kolej aje wey..pas tu aku kembali ke asal..like zaman kecik2..if akak & pak aku layan hindustan..aku wat hal sndri..lari dr TV..dunnow Y?