Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Saturday 10 July 2010

ahli baru rumahku~Mr PANASONIC is my chOice :-)

..YEY!!! 

Akhirnya Mr Panasonic is my choice..YES!!
sempat nonton game ARGINTENA dlm 'warna asal' sebelum dihantar pulang uhuuu..

Sebenarnya sepanjang masa survey, memang agak susah untuk aku menjumpai Mr Panasonic dekat kedai electric biasa...hrrmmm.. Cadangnya nak beli kat kedai biasa aja, so harga boley la dibincang..kan..tapi semua kedai-kedai yang dimasuki oleh aku ituew, tidak pule mempunyai stok untok dijual. Kalau nak jugak, kene put order katenye. Harganye pula, tidak la memberangsangkan sangat untuk aku membuat belian...DAN..sekali lagi aku berhadapan dengan komen2 yg TAK BESH mengenai Mr Panasonic..tu yg buat aku pening lagi..uhuuu.. Antara kata-kata brother promoter dekat kedai2 elektrik yg bertuah dimasuki oleh aku itu ialah:
~ "itu Panasonic ho..kalau kita ada letak itu display set, mesti susah mau jual punya, kalau kita tak letak display baru boleh jual...sebab kalau orang compare itu Panasonic dengan yang lain..mesti dia mau 'angkat' yg lain punya..."
~ " U tengok lahh...sini area mana ada jual itu LCD TV Panasonic lagi ma [memang tak de pn aku tengok]..susah mau jual lo...itu set tak laku maaa..
~ "untuk LCD TV itu Panasonic tak berapa baik la..semua orang pn tau Panasonic is produce semua barang2 rumah kan..tapi dalam ini LCD TV ho, die bukan leeding lahh...lagi nanti bila you on itu TV, die punya siaran tak ada clear macam yang lain lor...sebab tu la kita tak ada letak kat kedai...kalau pakai itu astro pun tak bepara cantik ma"..
*huh?? kadar kecerahan siaran bukan bergantong kpd tahap signal yg kita terima ke?? ade ke sebab panel TV tu?? PELIKK??!!..die nie nk nipu aku nih!!

owwhhh..dekat 'SENGHENG' set Panasonic, ade dijual..tp promoter tu kate 'daripada you angkat itu Panasonic, baik you angkat Sony...itu branded orang sudah tau ma..harga pn beza tak banyak beza' [aku lupe bape]...hrmmm..tapi hage kat sini cam mahal sikit lah!...so hati aku suke nak tengok kat tempat lain dulu :-)

Akhirnye [sebenonye rase penat sgt..tak larat nk jalan dh!] Last but not lest aku ke Carrefore :-)
Sebenarnya sebelum nie aku pernah juga ke sini, tapi masa tu tak de keputusan lagi nak beli LCD ke idak..so tak de la aku membuat belian. Jadiknya aku ingat molek juga kalau aku tengok kat sini plak lah! Walau sebenarnya hati masih ragu disebabkan dengan komen2 -VE dari brother2 kat kedai elektrik tadi, aku TEKAT kn hari..TENGOK AJE LAH DULU!

Menurut brother2 di cafu', sekarang nie Panasonic memang mengeluarkan LCD TV yang baru, jadi stok are very limited dan mereka masih belum mampu nak hantar stock ke setiap kedai elektrik. Jadinye, buat masa ni, kebanyakan stok hanya dihantar ke kedai2 besar seperti di supermarket, kedai BEST/ Harvey Norman. Sebab itu lah bila ke kedai elektrik yg biasa [kedai kecik] mereka tak ada stock Panasonic. Bila dah tak ada, tak kan la mereka nk cakap 'TAK ADA' so mestilah macam2 alasan yang dicipta untuk menampakkan Mr Panasonic tu tak besh...gituewww
Tapi pada masa tu di cafu' jugak sudah kehabisan stock..jadiknye aku mengambil no. phone brother itu ajelah.. Kabarnya stock baru dijangka tiba next week & stock are very limited & siapa cepat dia dapat!!!!

Owhh untuk jawapan Mr SHARP yang katanya no.1 di JAPAN tu, begini ya...SHARP memang no.1 di Jepun, tetapi PANEL SHARP yang terdapat di Jepun arus la berbeza dengan PANEL SHARP yang terdapat di Malaysia nie. Yelah nak reduce kan kos bagai kan, untuk membolehkan panel SHARP dijual pada harga mampu milik rakyat Malaysia, so ade sikit adjustment yang dibuat lah! Katanya panel yg berada di sini tidak setahan/keras seperti yang terdapat di Jepun...ooowwwhhhh...baru tahu!!
...senang cite example like PROTON la ye...sepc & body WIRA yang terdapat di EUROPE arus la berbeza dengan yang terdapat di TANAH AIR ini kan...HIKSS!! JGN MARA HAAA...example A.J.E..

########
Masa untuk bertenang dan membuat decision..FINAL..Antara pandangan dr kawan2 cik puan & tuan penasihat
~ alaaa...orang kedai tu nak lakukan barang2 SHARP, barang SHARP tak laku.die cakap la mcm tu..
~ amek VIERA..die ada menang xxx tu ari..[aku yg lupe sebenarnye ape yg die menang]
~ Panasonic ajelah senang!! service pn senang..kalu ada problem senang service banyak kat sini!!
*begitu FIRM nampaknye pandangan tuan/puan penasihat walaupun macam2 tohmanah datang melanda hehe..

Lebey kureng seminggu menunggu, finally aku dapat calling from brother Panasonic@cafu'..katanya,'stock baru dah sampai..ada 9 panel aje yang masok, so kalau akak nak boleh la datang tengok.. Tapi panel kali nie lain sikit. Dia limited addition khas untuk WORLD CUP..so dia ada tambah speaker di kiri & kanan panel..so sound lebey POWER la'...gituew...pasti syiokk tika nonton BOLA..owwhhh...I LOIKE  :-D

Finally, belia berjaya dibuat. Malas nak pening2 lagik angkat ajalah.. Mula hati berdetik..'ok ke speaker kat kanan, kiri nie..cantik ke?...eerrmm..tak kilat la frame die nie..ok ke?..cantik ke..'
haihh...jangan banyak cakap CK..kang aku maleh nak layan ko..sampai sudah la ko nonton Mr GC!!

..yes...delivery telah pn dibuat..

Dengan harga display RM1,499...aku diberi harga offer RM1,399/-. Dapat free gift Mr Panasonic DVD player :-)
dapat DVD player yey!! 

Tambah lagi dengan boucher cafu' RM40 henget...[boucher tak sempat snap..dh aku tukarkan dgn yg nie...]
Miss Hand Mixer :-)

~ akhirnya merekalah ahli baru untuk umah ku!!..yang membantu untuk melengkapi minat & kesukaan KU!!

p/s: bg sesape yg ade budget lebey, if nak beli Mr LCD TV SAMSUNG pon molek juga..pic nya kelihatan cantek & kemas..tp kebiasaan nya Mr SAMSUNG nie sedikit mahal dr harga kawan2 yg seumpamanya dengan nya..dan dia juga datang dengan pelbagai siri..kabarnya, panel Mr SONY juga sebenarnya didatangkan dr Mr SAMSUNG..owwwhh baru tahu!!

nOta sOpin: so...dok umah je jangan kuar sopin dh!! :-p

4 comments:

marvicn.com said...

hahaha....tp janji nampak hasil ko keje sepanjang 2009 kan...

ck said...

hehe..YELAH!!

Anonymous said...

harga mixed panasonic tu RM40 hinggit aje k???

ck said...

harge die dlm rm52 kot..since aku ade voucher rm40..so aku baya rm12 AJE hehe.. :-D