Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Thursday 24 December 2009

wekend..wekend..wekend..part 11

XTVT wekend aku diteruskan pd hari ahad,20/12/09 dgn pejalanan ke Pulau Indah, Port Klang pule..
Tujuan utame menghantar mak ke umah adik..(kuarters Kastam P.Indah). Tujuan sampengan..aku nk menyebok same..:-p (wekend telajak sampai ke Monday)

view mlm di Pulau Indah...memang sunyi OK..
(dr umah adik aku)
subuh...mentari menjelang tiba (lokasi yg same)

Sementelah (hehee..)sampai ke Port Klang nie, aku pn mengimbau la kenangan lalu...maklum la aku penah duduk kat Bandar Sultan Suleiman, Port Klang dulu.. 3 bulan jugak la aku lepak sane..hehee..wat 'practical training' sebenarnye...
Tempat pertama aku melawat adelah 'Jeti ke Pulau Ketam'..jeti nie sebelah je dengan office Southpoint, Port Klang tempat dimane aku practical...

Jeti ke Pulau Ketam &/ Dumai..(byk mamat&minah indon sini)
Pemandangan petang @ pelabuhan klang..

nie la office southpoint(south port) tempat aku practical dulu..:-)

setelah agak puas meninjau2 sekitar bandar 'cow boy' port klang nie..aku & pamily pn gerak balik ke Pulau Indah semula...cadangnye nk ke taman rekrease...tapinye...cam ampeh aje..
makenye..kiterang pn terus la balik..cadangnye terus ke umah...alang2 dh dekat dengan port nie...so round2 west port nie dulu la...

1st time aku sampai sini adelah sekitar taun 1999. Mase tu aku 1st year dekat UiTM S.Alam...
heheee...ala2 'accademic trip' la gitu gamaknye....
stelah 10 tahun berlalu (uii..mak aaiii...br perasan aku..lamenye!!) tak sangke aku jejak kaki semula ke sini..:-)
eemm...sedikit gambo2 kat sane..seme gambar diambil dr luar sahaja yeaaa....(tak de pas nk masok pn)
layankan ajee...


senja di westport..

container terminal @ Westport, Port Klang

uihhhkkk...keta baru masok...

westport terminal gate...

setelah meronda2 sekadar yang mampu...kami pn bertolak balik sementare mentari pn nk masok tidor...
sebelom tu, cam biase singah makan dulu..pekena teh tarik kat warung penduduk tempatan kat sini..heheee...
time nie dah hari Isnin pn sebenarnye...makanye aku kene balik jugak malam nie..esok kene keje :-(...
hari isnin..dh pn lebur aku EL kan..hehehee..:-p
sblm balik..sdikit gambo bby mia' yg dh butak kepalenye & bby aiman yg semakin nembam!!(eeiii geram aku)...layankan ajeee...
bby mia(Damia Humairah) yg akan dijage oleh mak utk sementare waktu..

Ibnu Aiman...napela ko melepak sgt!!

OK seme..mak ngah baliks dulu yeaaa...nati jupe lagikkk....

Note: sesekale mengimbau kenangan, terase sayu dihatiku..:-)

No comments: