Quote

Recipe for success: Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing. ~ William A. Ward

Tuesday 5 April 2011

~0ff~

Salam..

mood sedang redup, jadi pronouns pada hari ini berubah untuk seketika ala ala sentimental gitueww.. buuwekkk! :p terasa seperti sudah lama tidak duduk mengarang & bertenang begini.
owhh..sebenarnya hari ini dan esok saya ML (medical leave) a.k.a MC. semalam saya off a.k.a CUTI :)

kenapa ya?

ok bila ada masa sengang begini, aku (memang kejap je la kan tuka pronouns tu kan..back to nature lah kan!) memang suka mengimbas 'kelakuan' dan 'perilaku' aku selama ini. orang melayu pangel 'muhasabah'  (eh yeke org melayu?) diri. tapi dalam konteks aku, lebih kepada merenung pengalaman diri..hehee..

bila diingat ingat, rasanya sejak hujung tahun lepas (December 2010) aku bekerja dan kerja bagai tiada henti. yang aku tahu kerja, kerja, kerja. tapi itu lah HAKIKAT! kerja kalau sudah HABIS maknenye itu company sudah bungkos! hahaaa..

tapi dalam skop aku, aku maksudkan ialah bekerja tak kire rasa badan tak sedap ke, badan rasa nak demam ke, tak de mood ke, kalau sehat wal-afiat apatah lagi AKU TETAP HADIR BEKERJA! (bukan nak tunjuk rajin tau! astaghfirullah al azim..jauhkan la aku dari sikap bongkak!) [jangan salah ngerti ya. ini hanya penceritaan untuk memahami situasi. hiks!] tengok2 rupanya jumlah cuti yang telah di'apply' di 'kad fink' itu sehingga semalam (iSNIN) ialah sebanyak satu (1) baris sahaja = SATU HARI.. oxooo...

ADESSS..cuti banyak lagikkkk...YAHOOOOO..>>>sebenarnya! :p

mana taknye! ingat ingat time CNY awal February lepas PUN aku hanya menokok cuti tambahan sebanyak satu (1) hari sahaja. selebihnya aku kembali bekerja mandangkan rakan rakan yang lain punyai keutamaan untuk bercuti panjang bersama keluarga pulang ke kampung/nak sambut 'anniversary' (oouuppsss..ada sapa2 faham/tau sapa? :p) bagai kan! (ye la kan..tu la die BUJANG kan..bagaikan tiada perlu diberikan cuti kan!haihhh!). seingat aku, time tu aku demam sebenarnya. sampai serak serak sora. tapi aku masih gagah datang bekerja juga terlebih lagi memiKIOR kan yang lain tak de kan. abes? sapa nak jadi penunggu IBS? so kerja punya kerja tak sedar 2011 sudah pun masuk pada bulan yang ke-4 nya!
wow! (cepatnye weiii..!)
how time flies..

hiasan hanya tempelan!
sehinggalah Jumaat lepas aku terus bekerja dan kali ini meng'accompany' my bos untuk 1 sesi interview bagi memilih calun yang sesuai dijadikan our new colleagues.
hoh!..pada sesi conclusion, sedikit argument telah diberikan oleh aku! haihhh! jarang nak jumpa aku SPEAK UP kan. biase aku dok diam diam buat kerja aku aje kan, tau tau kerja aku siap kan! but, well after all U R the boss...the decision is yours!


dan semalam aku rasa 'very tired' I can't stand for more! I just need a rest! lantas aku pon isi borang dan apply cuti! :) aku balik hiburkan diri disesuatu tempat [sikretooo!] dah tu balik umah tido!
Cadangnya hari ini kembali bekerja. namun kita merancang, Allah tentukan :)

today ~ feels not so good but yet to say I've got fever! I think it's just my mind is not strong enough to fight with my feelings! Yeahhh..I guess [disinilah kesinambungan cerita kerja&menahan deman di atas tu ya :p]

As doctor has given me MC for 2 days..it's better for me gotta BEST rest with do something that I LAV to do like merapu di blog!! Doctor said, am having TENSION syndrome!! Ngeeee.. :D

Jadi bila diri rasa 'CELARU' begini..relakan aku bercuti.. *yet I got MC ok!*and am sure..am pretty sure that I'll come back with SMILE and ready for my new tasks!! I'll do as YOU said so as per your wish :)

till then baaabayyyyy..

mood: where is the Stock Photo: A Heart With Bat Wings And Horns *LAV*?

2 comments:

cyanamoose said...

babe... dugaan dan ujian dtg dan pergi. terima dengan hati terbuka.

apa kata ko plan cuti panjang satu kali... jom beijing. ahaks

ck said...

k.cyna,yalah ujian jugak mematang kn diri kan :) TQ for ur advise..

uikk..program China tu kuar sikit lewatla..aku br je purchase ticket ke sana ms tu..eheee..yok tembok besar mariii! :D